*علمی*خبری*سرگرمی*

سرگرمی و علمی و اخبار

*علمی*خبری*سرگرمی*

سرگرمی و علمی و اخبار

با سلام خدمت بازدید کنندگان عزیزم ...
امیدوارم از مطالبی که در این وبلاگ هست خوشتون بیاد .
من اخبار مهم و مطالب علمی و سرگرمی توی این وبلاگ گذاشتم .
خوش بگذره !!!

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

باهوش ترین نوجوانان جهان را بشناسید

شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۳۴ ق.ظ


01 smart kid1. فوب کای، نوجوان 15 ساله آمریکایی که در زمینه آنالیز داده ها در دانشگاه پنسیلوانیا مشغول به تحصیل است.

او که تنها 15 سال دارد و باید در مقطع راهنمایی مشغول به تحصیل باشد، نه تنها تحصیلات دوره دبیرستان را به اتمام رسانده، بلکه به عنوان دستیار در یک پروژه آنالیز داده در مدرسه پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا (یکی از 10 دانشگاه برتر دنیا) مشغول به فعالیت است.

او در پاییز گذشته، مقام هشتم مسابقات ریاضی دختران دانشگاه MIT را از آن خود کرده و همچنین مدال برنز المپیاد ریاضی دختران را بر گردن آویخته است.

کای همچنین قرار است که امسال در المپیاد ریاضی ایالات متحده شرکت کند. کای دوسال است که عضو تیم Lehigh Valley Fire بوده و به همراه دیگر اعضا، مقام نخست رقابت‌های ریاضی دانشگاه پرینستون را در سال 2012 کسب کرده است. او امیدوار است که تحصیلات خود را در علوم تجربی ادامه دهد و مدرک کارشناسی خود را هرچه زودتر اخذ نماید.

دشوارترین مسئله‌ای که او موفق به حل آن شده، یک معمای احتمالات ریاضی بوده که با بیش از 2000 احتمال گوناگون، حل آن تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسیده است.

02 smart kid2-دایلان تواه 12 ساله که مهارت‌های او در زمینه جبر و احتمالات و جبر خطی، حیرت همه را برانگیخته است.

از وقتی که تنها یک کودک بود، اشتیاق سیری ناپذیری برای یادگیری داشت.

او در طول دوران تحصیلی خود در رشته ریاضی، همواره کتاب خانه مدرسه را برای اطلاعات بیشتر و مسائل چالش برانگیز تر می‌کاوید. وزیر آموزش و پرورش سنگاپور، شخصا مهارت او را در ریاضیات می‌ستود و یک معلم اختصاصی را برای آموزش دروس مقاطع بالاتر برای او در نظر گرفت.

دایلان وب سایت بریلینت را زمانی کشف کرد که در اینترنت به دنبال مسائل چالش برانگیز تر و پیچیده‌تر ریاضی می‌گشت. آشنایی او با بریلینت، زمینه‌ساز معرفی او به یکی از اساتید دانشگاه میشیگان برای پرورش استعداد‌های او شد.

به گفته مربی او، توانایی دایلان در مباحث جبر خطی بی‌همتاست و او مطمئنا در بهترین دانشگاه‌های ایالات متحده پذیرفته خواهد شد. مربی او وقتی نخستین بار روش دایلان را برای حل معادلات و مسائل پیچیده مشاهده کرد، از دقت و ظرافت پاسخ دهی و نظم و انسجام نوشته‌های او شدیدا تحت تاثیر قرار گرفت.

هم اکنون، دایلان مضاف بر تحصیلات اصلی خود، مشغول به مطالعه در زمینه‌ی رباتیک نیز می‌باشد و تمرینات تنیس روی میز را نیز فراموش نمی‌کند.

یکی از شاخص ترین مسائلی که او موفق به حل آن شده، یک پرسش هندسی بسیار دشوار بوده که باید با در نظر گرفتن زوایا و طول اضلاع یک شکل، اندازه یک زاویه خاص را بدست می‌آورده.

03 kid3-تیدوس آبیه، 17 ساله از ایتوپی توسعه دهنده نرم افزار Cognitosoft

تیدوس در بول، یکی از شهر‌های حومه‌ای آدیس آبابا در اتیوپی زندگی می‌کند.

او و هم‌تیمی‌هایش به تازگی، جایگاه نخست فستیوال علمی شهر را برای ساخت نرم افزار Cognitosoft بدست آورده‌اند. نرم افزاری که برای آشنا کردن کودکان ساکن در مناطق روستایی و محروم، با علوم روز مانند کامپیوتر، فیزیک و ریاضیات ساخته شده و تماما به زبان اتیوپیایی است.

تیدوس و دوستانش با چند اسپانسر قرارداد بسته‌اند تا هرچه سریع‌تر، این نرم افزار را در مدارس کوچک روستایی توزیع و معرفی کنند.

او همچنین در مسابقات ملی اتیوپی، میزان 99 درصدی پاسخ درست را ثبت کرده و در مسابقات روز جهانی ریاضیات مدرسه گیبسون، مقام اول را کسب نموده است.

او امیدوار است تا در آینده، به عنوان یک مهندس کامپیوتر فارق التحصیل و مشغول به کار شود.

پاسخ او به یک مسئله توالی انتگرالی دو مجهولی و یک معمای جبر و احتمال، موجبات پذیرفته شدن او در مرکز بریلینت را فراهم آورد.

04 kid4- ایندرجیت کائور 16 ساله از مالزی، موفق به ساخت نانی ربات (Nanny Robot) شده است، وسیله‌ای که صدا و دمای بدن کودک را مانیتور کرده و والدین را از حال او باخبر می‌کند.

موفقیت‌های این نوجوان 16 ساله، تنها به تحصیلات آکادمیک او در مرکز استعداد‌های درخشان پوسات پرماتاپینتر خلاصه نمی‌شود. او رهبری یک تیم از هم سن و سالان خود را نیز بر عهده دارد که در زمینه رباتیک، یک استعداد بی‌نظیر به حساب می‌آیند. او و تیمش در سال 2012، مدال طلای سمپوزیوم بین‌المللی رباتیک و سنسور‌های هوشمند را به خانه بردند.

ربات نانی نیز یکی از طراحی‌های برجسته آن ها به شمار می‌رود. این ربات، وضعیت و حالات جسمانی کودک را توسط دو سنسور صوت و حرارت مورد بررسی قرار داده، اعمالی چون تاب دادن بچه را بر عهده گرفته و وضعیت لحظه‌ای کودک را بر اساس حالات گریه‌ها، مرتبا به والدینش اطلاع می‌دهد.

کائور امیدوار است تا بتواند مطالعات خود را در علم عصب شناسی دنبال کرده و به طراحی و توسعه روبات‌های انسان نما نیز علاقه خاصی دارد.

او همچنین در حل معما‌های مفهومی و مسائل پیچیده ترکیبی، استعداد خاصی دارد و آزمون‌های پیشرفته‌ای را در این زمینه در وب سایت بریلینت، پشت سر گذاشته است.

05 kid5- جویی هودی 16 ساله، مخترعی که مدار‌های الکتریکی گسترش پذیر می‌سازد.

نوجوان 16 ساله‌ای که رئیس جمهور آمریکا را ملاقات کرده و چندین جایزه داخلی و بین‌المللی مهندسی را در کارنامه خود داشته باشد، طبیعتا یک نابغه مادرزاد است. آخرین جایزه‌ای که به دست آوره، برای کامپیوتری خورشیدی در مسابقات دره‌ی خورشید در ایالات متحده بوده است.

او، آخرین اختراع خود را تحت عنوان زره‌ی آردینو که یک مدار گسترش پذیر الکترونیکی است، با هدف تشویق کودکان به طراحی و ساخت ابزار‌های مهندسی ساز به ثبت رسانده است. او همچنین اختراعات خود را در چندین وب سایت گوناگون به فروش می‌رساند و از این راه، توانایی‌های بازار یابی خود را افزایش می‌دهد.

هودی در حال حاضر مشغول به تکمیل تحصیلات دبیرستان خود در آکادمی هربرگر دانشگاه ایالتی آریزونا است و قصد دارد تحصیلات عالی خود را نیز در همین دانشگاه به اتمام برساند.

آرزوی او این است که روزی یک مهندس الکترونیک ماهر شود و در شرکت میکر مدیا مشغول به کار شود.

او ترجیح می‌دهد به جای خواندن تاریخ در مدرسه، یک معکب 3x3x3 ال‌ای دی، مانند آنچه که در زیر می‌بینید را طراحی کند!

led s

06 kid6-نور محمد شفیع‌الله نابغه 15 ساله بنگلادشی که جوان ترین شرکت کننده المپیاد بین‌المللی ریاضیات نیز به حساب می‌آید.

نور محمد سوابق المپیادی درخشانی را در کارنامه خود دارد و همچنین جوان ترین نماینده بنگلادش در المپیاد بین‌المللی ریاضیات نیز به شمار می‌رود. او در سال 2012، مدال برنز المپیاد بین المللی ریاضی را کسب کرده و همچنین بالاترین امتیاز تاریخ المپیاد بنگلادش را نیز به ثبت رساند.

خارج از دنیای المپیاد ها، او تحصیلات خود را در زمینه ریاضیات دنبال می‌کند و یکی از مدیران انجمن ریاضی بنگلادش نیز می‌باشد. نور محمد برای آینده‌ی خود برنامه‌های زیادی دارد و تحصیل در رشته‌های علوم زیست شناسی در یکی از دانشگاه‌های معتبر خارجی در صدر این آرزو ها قرار دارد.

او همچنین در حل معادلات و مسائل هندسی مهارت زیادی دارد و قدرت تجسم بالا، او را در آنالیز اشکال فضایی بسیار توانا نموده است.

07 kid7-کنشین شای، 17 ساله از ایالات متحده، یک محقق توانا در طراحی متد‌های حرکتی است.

کنشین 17 ساله در دانشکده A&M درس می‌خواند. او موفق شده جایزه بزرگ ریاضیات، علوم و فناوری زیمنس را در سال 2012 از آن خود کند.

در حال حاضر، شای در حال تحقیق بر روی طرح خود، لیزی تاگل است که خود او از آن به عنوان یک متد حرکتی بسیار کارآمد یاد می‌کند که امر طراحی مسیر‌های حرکتی را بسیار آسان‌تر کرده است. به گفته او، این پروژه، کاربرد‌های فراوانی در رباتیک، ساخت انیمیشن و طراحی بازی‌های کامپیوتری خواهد داشت.

مقام ششم در مسابقات استعداد یابی اینتل در سال 2013، انگیزه‌ی او را برای توسعه طرح فعلی و به کار گماشتن آن برای طرح‌های آتی بیشتر کرده است. به علاوه او یک پیانیست ماهر و برنده چندین دوره المپیاد نیز هست. در کارنامه او، دو بار قهرمانی رقابت‌های صنف ملی معلمان پیانو نیز به چشم می‌خورد.

فعالیت فعلی کنشین، فارغ از المپیاد ها و مسابقات فناوری، در تحقیقاتش در آزمایشگاه دانشگاه‌ای A&M خلاصه می‌شود. برنامه او برای آینده، تحصیل در علوم کامپیوتری در دانشگاه استنفورد است.

یکی از سوالاتی که او در المپیاد فیزیک امسال حل کرده بود، اندازه گیری زمان یک پرش اسکی با مقدار ناچیزی اطلاعات اولیه بوده که در نوع خود یک شاهکار محسوب می‌شود.

08 kid8- راگاف سود، نوجوان 15 ساله هندی که در زمینه برنامه نویس برای اندروید و بلک بری فعال است

او از کودکی تا هنگامی‌که تنها 9 سال داشت، HTML، CSS و javascript را آموخت. سپس متوجه علاقه خود به پلتفرم موبایل شد و دنیای وب را رها کرد.

راگاف سود، اکنون شرکت توسعه اپلیکیشن خود به نام Appaholics LLC را اداره می‌کند و در جولای 2012، کتاب خود تحت عنوان واقعیت افزوده حرفه‌ای برای اندروید را توسط موسسه Apress LLC منتشر ساخت.

او اکنون در کلاسی متشکل از 10 دانش آموز نخبه در مدرسه استعداد یابی شیری رم مشغول به تحصیل است و در عین حال، حرفه توسعه دهندگی اپلیکیشن برای اندروید و بلک بری را نیز دنبال می‌کند. شرکت گوگل هم متوجه این استعداد سرشار راگاف شده و او را برای کنفرانس سالانه خود در بهار امسال، دعوت کرده است.

او به فیزیک و ریاضیات علاقه وافری دارد و رباتیک و عکاسی را نیز دوست دارد و به عنوان حرفه‌ی آینده، کار بر روی هوش مصنوعی را در نظر دارد.

در تست‌های بریلینت، او موفق شد به سوال بسیار پیچیده زیر پاسخ دهد:

چند عدد چهار رقمی وجود دارد که عدد هزارگان‌شان، برابر با مجموع سه رقم دیگر باشد؟

09 kid9-لاورنس سان، دانش آموز آمریکایی که برای پاییز آینده راهی MIT خواهد شد.

او 16 ساله است و پاییز آینده، بدون از سر گذراندن مقطع دبیرستان وارد پردیس اصلی دانشگاه MIT خواهد شد.

او جزو 20 دانش آموزی بود که برای تیم فیزیک ایالات متحده در سال 2012 برگزیده شدند.

لاورنس در  International Symposia on Multi-Valued Logic (نوعی مسابقات بین‌المللی دانش آموزی)، تکنیک برنامه نویسی رباتیک خود را به نمایش گذاشت که توسط آن می‌توان بدون هیچ گونه تضاد قانونی یا اشتباه سهوی، به قضاوت و اعمال قانون پرداخت.

تیم او در زمستان 2013، از میان 119 تیم شرکت کننده دیگر، برنده مسابقات ریاضی آنلاین شدند.

او تحصیل در فیزیک، علوم کامپیوتر و ریاضیات را در برنامه کاری آینده خود دارد و دانشگاه مورد علاقه اش MIT است.

10 kid10- فارل وو، یک فیلیپینی نابغه در معاملات بورس است.

او از 1 سالگی ریاضی را آموخت و از 3 سالگی با بورس آشنا شد. عطش سیری ناپذیر او برای یاد گرفتن، بی‌نظیر است. به طور مثال، حتی اندک دقایقی را نیز که باید بعد از مدرسه در انتظار والدینیش بنشیند با جست و جو در ویکی پدیا می‌گذراند.

پاییز گذشته، او مقام سوم را در المپیاد ریاضیات فیلیپین کسب کرد که همه‌ی اساتید و برگزارکنندگان را به حیرت واداشت.

در سال 2013، بریلینت او را با یکی از اساتید برجسته ریاضیات دانشگاه میشیگان آشنا کرد تا برای تحصیلات عالی اش به مطالعه جبر بپردازد. بنا به گفته مربی او، وی همین حالا هم به قدر کافی برای فارق التحصیل شدن از دانشگاه توانایی‌های لازم را دارد.

رشته‌ی مورد علاقه او، ریاضیات است و برای شغل آینده، به اختراع تجهیزات بانکی عنایت خاصی دارد.

نظر شما راجع به این نوجوانان فوق‌العاده یا روش‌های پرورش و آموزش آن ها در کشور‌های پیشرفته چیست؟ به نظر شما این کار تا چه حد می‌تواند مفید باشد؟ و آیا این امر به درستی در کشور ما صورت می‌گیرد؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۹
علیرضا خدابخشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی