*علمی*خبری*سرگرمی*

سرگرمی و علمی و اخبار

*علمی*خبری*سرگرمی*

سرگرمی و علمی و اخبار

با سلام خدمت بازدید کنندگان عزیزم ...
امیدوارم از مطالبی که در این وبلاگ هست خوشتون بیاد .
من اخبار مهم و مطالب علمی و سرگرمی توی این وبلاگ گذاشتم .
خوش بگذره !!!

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

عجیب ترین گیاهان روی زمین

سه شنبه, ۳ دی ۱۳۹۲، ۰۹:۲۲ ب.ظ


برو ادامه مطلب ...

بزرگترین گل مربوط به گیاه عجیبی است که زرآوند یا زنبق بدبو نام دارد. این گیاه در جنگلهای آسیا رشد می کند. گلهای این گیاه نارنجی و قهوه ای هستند و لکه های سفیدی دارند. اندازه این گل 35 اینچ حدود 90 سانتیمتر) است. رافلیسیا یک گیاه انگلی میباشد. گیاه در واقع همین گل بزرگ است و برگ ، ساقه و یا ریشه ای در آن دیده نمی شود.این گل خود را به گیاه میزبان می چسباند و بدین طریق آب و مواد غذایی مورد نیاز خود را بدست می آورد. در زمان شکوفه دادن بوی بد و زننده ای از آن ساتع می شود (شبیه بوی گوشت فاسد) که این بو باعث جلب کردن حشرات و در نتیجه گرده افشانی گیاه می شود.




گل حشره خوار آفریقایی Hydnora africana

 
گل حشره خوار آفریقایی که در بیابانهای جنوب آفریقا می روید


گیاه Dracunculus Vulgaris

بوی این گیاه مثل بوی گوشت فاسد است ، کبود رنگ ، گل آن شبیه برگ است که پرچم بلند و باریک و سیاه رنگ در وسطش قرار دارد





گیاه تیتان(Amorphophallus titanum)

در گیاه تیتان ، اسپادیکس حدود 3 متر رشد می کند و بروی این گل آذین 3 متری هزاران گل قرار می گیرند . معمولاً 3 تا 4 هفته پس از رویش جوانه ، اسپات باز می شود ، اسپات تیتان در خارج سبز رنگ است ولی در قسمت داخلی قرمز تا بنفش تیره است . اسپات چند روز بیشتر باز نمی ماند وپس از آن محور اسپادیکس در مدت 3 تا 5 روز تخریب می گردد .





گیاه Wollemia Nobilis
با یافت فسیل ها ، قدمت این نوع درخت عجیب و غریب به 120 میلیون سال میرسد ، و در حال حاضر کمتر از 100 اصله از آن در طبیعت وجود دارد . پوست درخت شبیه حباب های شکلات ، تنه های متعدد ، و سرخس مانند است. بصورت مارپیچی رشد میکند . آنها می توانند به ارتفاع 125 فوتی نیز برسند.





گیاه Welwitschia mirabilis

 
راشل ساسمن که دور دنیا را برای کشف و عکاسی قدیمی‌ترین ارگانیسم‌های جهان زیرپا گذاشته است، در مورد این گیاه می‌گوید: «شنیده‌ام بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین ویلوچیای جهان باید عمری بین 1500 تا 3000 سال داشته باشد». اما نمونه‌ای که او در صحرای ناکلافت نامیبیا موفق به عکاسی آن شده، احتمالا عمری دوهزار ساله دارد. ویلوچیا تیره‌ای منحصر به‌فرد است، تنها گونه این گیاه برای رشد و تکثیر نیاز به شرایط آب‌وهوایی ویژه‌ای دارد که تنها در سواحل نامیبیا و آنگولا، آن‌جا که مه ساحلی صحرا را در برمی‌گیرد، مهیا می‌شود. تکامل برای جذب رطوبت موجود در مه ساحلی به کمک این گیاه آمده است: ویلوچیا تنها یک ساقه غده‌ای کوتاه دارد و برگ‌های چندین متری آن به مرور زمان ظاهری بریده‌بریده شبیه به پاهای یک هشت‌پا پیدا کرده‌اند. علاوه بر این گیاه ریشه عمیقی دارد که هم می‌تواند به ذخیره آب‌های زیرزمینی دست پیدا کند و هم در برابر بادهای تند صحرا هم‌چون لنگری، گیاه را ثابت نگاه خواهد داشت.




گیاه Drakaea Glyptodon
Drakaea از گونه ارکیده بوده ودر معرض انقراض قرار دارد. این گونه بومی استرالیا‌ست.
Drakaea is an endangered genus of orchid that is native to Australia




گیاه Wolffia Angusta

کوچک ترین گل جهان است. ده ها عدد از این گیاه به راحتی بر روی سر سوزن جا خواهند گرفت .



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۰۳
علیرضا خدابخشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی